logo-1

חברינו הכלבים מדברים איתנו לא רק באמצעות נביחות וכשכושי זנב, אלא גם באמצעות התנהגותם. מתן תשומת לב להתנהגות של הכלב שלכם חשובה מאוד לרווחתו ולשלוות הנפש שלכם. במאמר זה נתעמק בשבעה סימנים מדאיגים בהתנהגות כלבים שכל בעל חיית מחמד צריך להיות מודע אליהם. 

תוקפנות פתאומית

עייפות יתר

שינויים דרסטיים בתיאבון

התנשפות מוגזמת וחוסר שקט

השתנה מרובה, תכופה או בלתי הולמת

גירוד, נשיכה או ליקוק מוגזמים

שינויים בהתנהגות חברתית


מדוע לזהות סימנים מדאיגים בהתנהגות כלבים ולטפל בהם בהקדם האפשרי?

זיהוי סימנים מדאיגים בהתנהגות הכלב חיוני ממספר סיבות:


הבנה וזיהוי של סימנים מדאיגים בהתנהגות הכלב שלכם היא חלק מהאחריות של כל בעל כלב. שמירה על ערנות ותגובה לשינויים בהתנהגות, מאפשרים לספק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי לחבר הכלבי שלכם. כך נוכל להבטיח את בריאותם, אושרם ורווחתם של חברינו הטובים! אם משהו נראה לא כשורה או שאתם צריכים יעוץ, במרפאת וט הנשיא עומד לרשותכם צוות וטרינרים מקצועי ומיומן.

כלבים הם לא רק חיות מחמד כי אם בני משפחה אהובים. הבטחת רווחתם היא בעלת חשיבות עליונה, וחלק מאחריות זו היא להיות מודעים למחלות נפוצות שיכולות להשפיע עליהם. במאמר זה, נתאר כמה מחלות שכיחות בקרב כלבים, שכל בעל חיית מחמד צריך להכיר. כמו כן נסביר על דרכי מניעה וטיפול כדי לשמור על הכלב המשפחתי בריא ומאושר.

נגיף הפרוו הכלבי (-canine parvo virusCPV)

וירוס הכלבלבת -Canine distemper VirusCDV

קדחת קרציות

לפטוספירה- עכברת

כיצד למנוע מחלות או לטפל בהן בהצלחה

חיסון:

מניעת קרציות:

בדיקות וטרינריות תקופתיות:


כבעלי כלבים אחראיים, מחובתנו להגן על ידידינו הכלבים מפני מחלות נפוצות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על בריאותם. הידע ביחד עם נקיטת צעדים באמצעות חיסון, תרופות ובדיקות וטרינריות קבועות, עוזרים לשמור על הכלב נקי ממחלות. כך אפשר להבטיח חיים ארוכים, בריאים ושמחים לצידכם.

בריאות הכלב ורווחתו חשובה לכם? מוזמנים לבקר במרפאת וט הנשיא – מרפאה וטרינרית מקצועית, לחיים בריאים וטובים יותר לכלבים. 

אוהבים חתולים? חתולים הם ללא ספק בני לוויה יקרים לליבנו. כדי להבטיח שהחבר החתולי שלכם יחיה חיים ארוכים ובריאים, כדאי לאסוף מידע על מחלות נפוצות שיכולות להשפיע עליו. במאמר זה נסביר על מחלות נפוצות בקרב חתולים שכדאי להכיר וגם נבהיר כיצד להתמודד עימן בהצלחה באמצעות חיסונים ומעקב וטרינרי.

זיהומים בדרכי הנשימה העליונות אצל חתולים (Upper respiratory tract infection-URI)

וירוס הכשל החיסוני של חתולים (- feline immunodeficiency virusFIV)

וירוס קורונה של חתולים (FIP-feline infectious peritonitis)

מיקופלסמה- Mycoplasma haemofelis

חשיבות החיסון ומעקב וטרינרי

חיסונים:

טיפולים מונעים נגד טפילים חיצוניים:

מעקב וטרינרי שוטף:


מודעות למחלות נפוצות בקרב חתולים ונקיטת צעדים יזומים, כגון חיסונים ומעקב וטרינרי קבוע, יכולים לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של החתול שלכם. חובבי חתולים, מוזמנים להיכנס למרפאת וט הנשיא לכל שאלה, בדיקה טיפול או חיסון. 

חברינו הפרוותיים תופסים מקום מיוחד בחיינו, ורווחתם היא בעלת חשיבות עליונה. בין אם מדובר בבדיקה שגרתית, חיסונים או טיפול במחלה או פציעה, ביקור אצל וטרינר הוא היבט חשוב ומהווה חלק בלתי נפרד מבעלות אחראית על חיות מחמד. כדי להבטיח שהביקור אצל הווטרינר יהיה פרודוקטיבי ונטול מתח ככל האפשר, חשוב להיות מוכנים. להלן שיקולים מרכזיים שיש לזכור לפני שכף רגלנו דורכת אצל הווטרינר.

1. ארגנו את התיק הרפואי של חיית המחמד שלכם

בדיוק כמו שיש לנו היסטוריה רפואית, גם לחיות המחמד שלנו. לפני הפגישה הראשונה במרפאה מומלץ לאסוף את כל הרשומות הרפואיות הרלוונטיות, כולל היסטוריית חיסונים, מחלות עבר וכל טיפול מתמשך. מידע זה משמש כחומר עזר חשוב עבור הווטרינר בכדי להעריך את המצב הבריאותי של חיית המחמד שלכם ולקבל החלטות מושכלות.

2. רשמו את שאלותיכם וחששותיכם

לפעמים, כשמגיעים לווטרינר, קל לשכוח את השאלות שחשבתם עליהן. רשמו את השאלות שלכם מראש – בין אם מדובר בשינויים בהתנהגות, בשאלות תזונתיות או בכל דבר יוצא דופן שהבחנתם בו.

3. הביאו איתכם חפץ מוכר

חיות מחמד מוצאות לעתים קרובות נחמה בניחוחות וחפצים מוכרים. שקלו להביא איתם את השמיכה, הצעצוע או הפינוק האהובים עליהם כדי לספק נוחות בסביבה לא מוכרת. נגיעות קטנות אלה יכולות לגרום למרפאת הווטרינר להרגיש פחות זרה.

4. הכירו את שגרת חיית המחמד שלכם

הבנת שגרת היומיום של חיית המחמד שלכם יכולה לספק תובנות חשובות לווטרינר. היו מוכנים לשתף פרטים על התזונה שלהם (-מה הוא אוכל? כמה?), משטר הפעילות הגופנית וכל שינוי בהתנהגות. תמונה מקיפה של אורח החיים של חיית המחמד שלכם יכולה לסייע לווטרינר בהמלצות מותאמות אישית לרווחתה.

איך ניתן להרגיל חיות מחמד לביקור אצל וטרינר?

ביקור אצל הווטרינר יכול להיות לא קל עבור חיות מחמד, במיוחד אם הן לא רגילות לכך. חשוב לזכור כי להרגיל חיות מחמד לביקור אצל וטרינר הוא תהליך שדורש סבלנות, זמן ותמיכה מתאימה. מצורפים כמה טיפים שיכולים לסייע בתהליך הזה:

ביקור מתוכנן היטב אצל הווטרינר לא רק שהופך את החוויה לנעימה יותר עבורכם, אלא גם תורם לרווחתה של חיית המחמד שלכם. במרפאת וט הנשיא, עומדים לרשותכם וטרינרים מנוסים, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר

 מחלת הלפטוספירוזיס, או "עכברת" בעברית נגרמת על ידי חיידק סליל בשם לפטוספירה (Leptospira). חיידקים אלה יכולים לפגוע ולהזיק לכל היונקים, פרות, כבשים, חזירי בר,  כלבים, חתולים ואפילו אנשים. למרות שהם לא נמצאים לעתים קרובות באור הזרקורים, מאחר ועכברת היא מחלה מדבקת לאנשים היא מחלה מאוד חשובה מבחינת בריאות הציבור. 

קצת על לפטוספירה

1. צורה ומבנה: חיידקי לפטוספירה הם חיידקים מסוג ספירוכטות- חיידקים בצורת סליל. חיידקים אלו  ייחודיים במבנה הספירלי שלהם. צורה ייחודית זו מסייעת לתנועתיות שלהם, ומאפשרת להם לנווט בסביבות שונות, כולל אדמה ומים.

2. פוטנציאל הדבקה: חיידקים אלה יכולים להדביק את כל היונקים, כלומר הן בעלי חיים והן בני אדם, מה שמוביל למגוון בעיות בריאותיות שיכולות להיות מסכנות חיים. בעוד בעלי חיים יכולים לשמש נשאים, בני אדם יכולים להידבק בלפטוספירה באמצעות מגע עם מים מזוהמים.

3. תפוצה עולמית: לפטוספירה מצויה ברחבי העולם, עם שיעורי שכיחות משתנים בהתאם לגורמים גיאוגרפיים ואקלימיים. אזורים עם תנאים חמים ולחים נוחים במיוחד לחיידק זה. ישנם מספר תת זנים של לפטוספירה, ונפיצותם משתנה לפי האיזור הגיאוגרפי. בארץ נפוצים לפטוספירה פמונה, הרדגו ואיקטויוהמורג'יק.

4. זאונוזה: ללפטוספירה מגוון רב של פונדקאים, למעשה כאמור כל יונק יכול להדבק בלפטוספירה, ולהדביק אנשים.

5. דרכי הדבקה: אופן ההעברה העיקרי של לפטוספירה הוא באמצעות מגע עם שתן של בעל חיים נגוע- השתן יכול להיות במאגרי מים, אדמה או אפילו על מזון. אומנם שם המחלה בעברית – "עכברת" מתייחס להעברת המחלה משתן של עכברים, אך המחלה עלולה לעבור גם משתן של חיות משק ואף יש חשד להדבקה משתן של חזירי בר.

6. תסמיני המחלה: אצל בני אדם ויונקים אחרים לפטוספירוזיס יכול להתבטא בקשת של תסמינים, החל מתסמינים קלים דמויי שפעת ועד לביטויים חמורים כגון פגיעה בכליות, אי ספיקת כבד ותסמונת דימום ריאתי.

7. אבחון: אבחון לפטוספירוזיס יכול להיות מאתגר בשל הצורות הקליניות המגוונות, אשר לעתים קרובות מחקות זיהומים אחרים. בדיקות מעבדה, כולל בדיקות סרולוגיות ושיטות מולקולריות, משמשות כדי לאשר את נוכחות החיידקים.

8. השלכות על בריאות הציבור: ללפטוספירוזיס השלכות משמעותיות על בריאות הציבור, במיוחד באזורים עם תברואה לקויה ואוכלוסיות מכרסמים גדולות. התפרצויות יכולות להתרחש לאחר גשמים כבדים או הצפות, מה שמגדיל את הסיכון לחשיפה למים מזוהמים.

9. מניעה ובקרה: אסטרטגיות מניעה כוללות מזעור חשיפה לסביבות מזוהמות, שיפור התברואה ויישום אמצעים להדברת מכרסמים.

בכלבים מומלץ לתת חיסון כנגד לפטוספירה בכדי להגן על הכלבים מהדבקה, החיסונים מהדור הישן מכילים סרוברים שלא נמצאים בארץ אך נראה שיש להם יעילות כנגדם והדור החדש של החיסונים כולל בתוכו גם את הסרוברים הנמצאים בארץ והוא מספק הגנה טוב יותר כנגדם.

לסיכום, לפטוספירה אולי אינה מוכרת לרבים, אך משמעות חיידקים אלה בתחום המחלות בבעלי חיים ובתחום בריאות הציבור היא רבה ומשמעותית.

 רוצים לדעת עוד על חיסונים למניעת תחלואה? לרשותכם מרפאת וט הנשיא עם הצוות המקצועי שמוכן עם מענה וטיפול מתאים בכל עניין.

בעולם של תענוגות קולינריים זה רק טבעי לרצות לפנק את עצמנו ואת חיות המחמד שלנו. עם זאת, כשמדובר בשיתוף המאכלים האהובים עלינו עם חברינו הכלבים והחתולים, זהירות היא המפתח. בדיוק כפי שמזונות מסוימים יכולים להיות בריאים ומזינים, ולחזק את הקשר בינכם לבין בעלי החיים שלכם, הם יכולים גם להוות סיכונים משמעותיים לבריאות חברינו הפרוותיים. נרצה לשתף אתכם מידע לגבי מזונות אסורים לכלבים ולחתולים. 

1. שוקולד: פיתוי מתוק אך קטלני

כבני אדם, אנו מוקירים את טעמו העשיר של השוקולד, אך עבור כלבים וחתולים, זהו איסור מוחלט. שוקולד מכיל תאוברומין וקפאין, תרכובות שעלולות להיות רעילות לחיות מחמד. אכילה של שוקולד יכולה להוביל לתסמינים כגון הקאות, שלשולים, קצב לב מהיר, ובמקרים חמורים, פרכוסים ואפילו מוות.

2. ענבים וצימוקים: היזהרו מהסכנה החבויה

ענבים ומקביליהם המיובשים, צימוקים, עשויים להיראות בלתי מזיקים, אך הם יכולים להזיק מאוד לכלבים ולחתולים. פירות אלה יכולים להוביל לאי ספיקת כליות ולכן אסור לשתף פינוקים אלה, לא משנה עד כמה העיניים המתחננות של חיית המחמד שלך מבקשות.

3. בצל ושום: טעים אך מסוכן

בצל ושום אומנם משפרים כמעט כל מתכון בשבילנו, אך עבור חיות מחמד, מרכיבים אלה מהווים סיכונים משמעותיים. מזונות אלה מכילים תרכובות שעלולות לפגוע בכדוריות הדם האדומות, מה שמוביל לאנמיה וסיבוכים בריאותיים אחרים. 

הימנעו מלהאכיל את חיות המחמד שלכם בתבשילים המכילים בצל או שום גם בצל מטוגן וגם בצל טרי.

4. אלכוהול: אין מקום לחגיגה

משקאות אלכוהוליים הם מראה נפוץ במפגשים חברתיים, אבל הם לעולם לא צריכים למצוא את דרכם לתוך הקערה של חיית המחמד שלך. אפילו כמויות קטנות של אלכוהול עלולות לגרום להקאות, שלשולים, בעיות קואורדינציה ותרחישים שעלולים לסכן חיים עבור כלבים וחתולים.

5. קסיליטול: האיום השקט במוצרים ללא סוכר

קסיליטול, תחליף סוכר המצוי בדרך כלל במוצרים ללא סוכר, רעיל מאוד לחיות מחמד. אפילו כמויות קטנות יכולות להוביל לשחרור מהיר של אינסולין, מה שגורם לירידה מסוכנת ברמות הסוכר בדם. דעו שיש קסיליטול במוצרים כמו מסטיקים, סוכריות ומוצרי מאפה ללא סוכר.

6. עצמות ומזונות שומניים: לא תמיד פינוק

בעוד עצמות ומזונות שומניים עשויים להיראות כמו פינוקים טבעיים עבור חיות מחמד, הם יכולים להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. עצמות מבושלות יכולות להתפצל לקצוות חדים ולגרום לחנק, בעוד מזונות שומניים יכולים לגרום לדלקת הלבלב. במקום זאת, בחרו בפינוקים בטוחים וידידותיים לחיות מחמד.

גישה נכונה לתזונת חיות מחמד

דמיינו שאתם נהנים מארוחה מפוארת בבית, והכלבה הנאמנה שלכם, בלה, מסתכלת עליכם בעיניים שאי אפשר לעמוד בפניהן. אתם עלולים להתפתות לחלוק איתה חתיכה קטנה של עוגת שוקולד, לחשוב שזה פינוק לא מזיק. עם זאת, בהיותם מודעים לסכנות של שוקולד לכלבים, אתם עומדים בפיתוי ובמקום זאת מציעים לבלה פינוק בטוח לכלבים או פרוסת גזר. זו התנהגות שמבטיחה את ביטחונה ורווחתה של בלה, גם אם היא לא לגמרי מבינה את הסיבה מאחורי זה.

פינוק חיות המחמד שלנו הוא מחווה מחממת לב, אך חיוני להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים שמזונות מסוימים יכולים להוות לבריאותם. על ידי התרחקות משוקולד, ענבים, צימוקים, בצל, שום, אלכוהול, קסיליטול, עצמות ושומן, אנו שמים בראש סדר העדיפויות את הבטיחות והרווחה של חיות המחמד שלנו. 

להתייעצות בכל עניין בריאותי עבור חיות המחמד שלכם ומתן מענה רפואי, פנו למרפאת וט הנשיא, המרפאה הוטרינרית שלכם בחיפה.

כבעלי חיות מחמד וחובבי חיות, חיוני שנקפיד להיות ערניים לגבי בריאותם של חברינו הפרוותיים.

לצד טיפולים שוטפים רגילים ומתוכננים כגון חיסונים, ישנם מקרים בהם יש צורך דווקא בפעולה מהירה, ללא דיחוי, כדי להבטיח תוצאה כמה שיותר טובה.

מקרי חירום ברפואה וטרינרית מחייבים  תשומת לב וטיפול מיידיים, על מנת למנוע סיבוכים נוספים ואף כדי להציל את חיי בעלי החיים האהובים שלנו.

בשל חשיבות העניין, נציג לפניכם הסימפטומים המעידים על מצב חירום רפואי אצל חיות מחמד.

כמו כן, נסביר על כמה מקרים נפוצים למדי, הנחשבים למצבי חירום ודורשים טיפול כמה שיותר מהיר ומקצועי. 

תסמינים של מקרי חירום ברפואה וטרינרית שחשוב להכיר 

בעוד שחלק ממקרי החירום נראים לעין בצורה ברורה, בשל אופיים החריף, הפתאומי והחמור, אחרים עשויים להתחיל עם תסמינים פחות בולטים, אבל שגם מחמירים במהירות.

כמה תסמינים שחשוב להכיר, אשר מעידים על סיכוי גבוה שמדובר על מקרי חירום ברפואה וטרינרית:

  1. קשיי נשימה או חנק
  2. דימום חמור או בלתי נשלט
  3. התמוטטות פתאומית או אובדן הכרה
  4. חוסר יכולת להשתין
  5. כאב קיצוני, יבבה או השמעת קול של מצוקה, דבר שלא מוכר לכם מהשגרה 

דוגמאות למצבי חירום וטרינריים נפוצים יחסית 

אלה מצבי חירום שאת חלקם אפשר למנוע על ידי תשומת לב, זהירות או הגעה מהירה לוטרינר כמה שיותר מוקדם:

  1. פציעות - נגרמות בשל תאונות, נפילות או מריבות בין בעלי חיים. מצבים אלה עלולים לגרום לפציעות טראומטיות (כלומר חבלות קשות ונזקים לרקמות), כגון שברים, נקעים או פצעים עמוקים. מקרים אלה דורשים תשומת לב מיידית כדי להרגיע את הכאב ולמנוע סיבוכים והחמרה.
  2. מצוקה נשימתית – קשיים בנשימה או חנק יכולים להיגרם על ידי גורמים שונים. למשל תגובות אלרגיות (למזון, עקיצות, ריסוס), חסימה בגלל חפצים זרים או זיהומים בדרכי הנשימה. התערבות מהירה וטיפול חיוניים כדי להבטיח אספקת חמצן ומניעת החמרה.
  3. בליעה של חומרים רעילים - חיות מחמד הן יצורים סקרנים. הן עלולות לבלוע חומרים רעילים למשל שוקולד, צמחים מסוימים, תרופות או כימיקלים ביתיים. פעולה מהירה חיונית כדי למנוע מהרעלים להיספג ולגרום נזק נוסף.
  4. הפרעות חמורות במערכת העיכול - הקאות ושלשולים מתמשכים עלולים להוביל להתייבשות ולחוסר קריטי במלחים בגוף. במיוחד מסוכן אצל חיות מחמד צעירות וקטנות. טיפול וטרינרי מיידי ידוע כהכרחי כדי להחזיר את הנוזלים ולתת טיפול נוסף במידת הצורך (בסיבה שגרמה לבעיה).

החשיבות של וטרינר אמין למקרי חירום

תמיד חשוב שיהיו לכם פרטי קשר של וטרינר אמין. יש לזה חשיבות עליונה עבור בעלי חיות מחמד, שכן מקרי חירום יכולים להתרחש בכל עת וללא התרעה.

וטרינר שמכיר את ההיסטוריה הרפואית של חיית המחמד שלכם יכול לספק טיפול יעיל ומותאם אישית בשגרה וגם במקרי חירום.

מרפאת וט הנשיא – מרפאה מקצועית, המצוידת במיטב הציוד הרפואי לבדיקות, ניתוחים מצילי חיים, צילומי רנטגן וציוד הרדמה מתקדם. 

שלושת רופאי המרפאה בעלי ניסיון עשיר ברפואת חירום וטרינרית.

ניתוחים בחיות מחמד הם חלק חשוב ברפואה וטרינרית. אלה התערבויות הכרחיות במצבים שונים, שנודעו לשפר את הבריאות ולעיתים אף להציל את חיי חיית המחמד האהובה.

הליכים אלה כוללים מצד אחד ניתוחים שגרתיים ומצד שני ניתוחים מורכבים. בואו ונכיר יותר לעומק את הנושא של ניתוחים לחיות מחמד, הסיבות העיקריות לביצועם והגורמים שכדאי להביא בחשבון לפני בחירת מרפאה וטרינרית באזורכם. 

האם ניתוחים בחיות מחמד נפוצים מאוד?

ככלל, ניתוחים בקרב חיות מחמד נחשבים לנפוצים למדי. בין אם מדובר בעיקור או סירוס שגרתי ובין אם ניתוחים מורכבים יותר, המטרה היא לטיפול במצבים רפואיים, להפחית כאבים או למנוע מצוקות ובעיות בריאותיות בעתיד.

חיות מחמד רבות עוברות ניתוח בשלב זה או אחר בחייהן, והרפואה המתקדמת אכן מציעה מגוון פתרונות איכותיים.

סיבות עיקריות לביצוע ניתוחים בחיות מחמד

סיבה מרכזית לביצוע ניתוחים היא למנוע רבייה לא מבוקרת. אנו מדברים כמובן על ניתוחי עיקור או סירוס.

המטרה היא לא רק למנוע רבייה מוגזמת אלא גם יתרונות בריאותיים, כגון הפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, מניעת בעיות התנהגות והפחתת אגרסיביות. 

כמו כן נהוג לבצע ניתוחים לצורך הסרת גידולים. כלבים וחתולים עלולים לפתח גידולים שפירים או ממאירים הדורשים התערבות כירורגית.

ניתוחים להסרת גידולים חיוניים לאבחון נוסף וכן לטיפול בגידולים סרטניים, כמו גם הארכת תחולת החיים.

בנוסף ניתוחי בטן גם הם נפוצים. למשל לשחרור חסימות במערכת העיכול, הסרת אבנים בשלפוחית השתן, ניתוחי טחול או כבד, ועוד. 

בוחרים מרפאה עם ציוד מתקדם וניסיון רב בניתוחי חיות מחמד 

בחירת מרפאה וטרינרית בעלת ניסיון רב בביצוע ניתוחים לחיות מחמד היא בעלת חשיבות רבה.

הדרך להשיג את הטיפול הטוב ביותר, עם שילוב של מקצועיות ומכשור רפואי ומערכות הרדמה עדכניות.

שימו דגש על כך שבמרפאה שאתם בוחרים יהיו:

  1. חדר ניתוח סטרילי, שמהווה סביבה סטרילית למניעת זיהומים לאחר הניתוח. במרפאות מתקדמות יש חדר ניתוח ייעודי שבו מקפידים על נהלי סטריליזציה (חיטוי) קפדניים, המפחיתים את הסיכון לסיבוכים ותורמים להחלמה מהירה יותר.
  2. מכשירי הרדמה מתקדמים, שכן בטיחות ההרדמה היא מרכיב מהותי במהלך ניתוחים. מרפאות המצוידות בחומרי הרדמה וניטור מודרניים מבטיחות שחיות מחמד נמצאות תחת הטיפול הטוב ביותר האפשרי תוך הפחתת סיכונים במהלך הניתוח.
  3. מכשירי ניטור מתקדמים מאפשרים לוטרינרים לעקוב מקרוב אחר הסימנים החיוניים של חיית המחמד לאורך כל ההליך וגם לאחריו. כך מבטיחים שכל בעיה תטופל במהירות ומצבה של חיית המחמד יישאר יציב בזמן טיפול.
  4. כמובן הקפידו על הגורם האנושי, בחירת וטרינרים מיומנים ומנוסים. מומחיות בביצוע הליכים כירורגיים שונים וניהול סיבוכים מפחיתים סיכונים ומעלה את סיכויי ההצלחה. 

תמיד לרשותכם, מרפאת וט הנשיא – מקצועיות, ניסיון בכל סוגי הטיפולים, מגוון שירותי חירום וניתוחים וכן התייעצות עם וטרינריים מובילים, לפי הצורך.

עיקור וסירוס נועדו למנוע רבייה מוגזמת, מה שמוביל לעתים קרובות לתוצאות לא רצויות.

עיקור וסירוס עוזרים למנוע גידול לא מבוקר באוכלוסייה הגדלה של חתולי וחתולות רחוב.

בנוסף לכך, הם גם מביאים עימם יתרונות רבים לבריאות ואף בהתנהגותם של חברינו החתולים.

עם זאת, חשוב לדעת מתי לקבל את ההחלטה לגבי הגיל המתאים לעיקור וסירוס - כך תדעו מתי הזמן הנכון.  

באיזה גיל לבצע עיקור חתולה?

הגיל המתאים לביצוע של עיקור חתולה הוא בדרך כלל בין 4 ל-6 חודשים. זאת אומרת, לפני הייחום הראשון.

עיקור בשלב מוקדם לא רק מונע המלטות לא רצויות, אלא גם מפחית את הסיכון לסרטן מסוגים מסוימים, אצל חתולות.

רופאים וטרינריים ממליצים להשתדל לבצע עיקור בטווח גילאים זה, מכיוון שחתולות הן בדרך כלל בוגרות מספיק להליך בגיל הזה.

חשוב לא פחות, הניתוח בדרך כלל קל יותר כאשר הוא מבוצע לפני הייחום הראשון.

באיזה גיל ניתן לבצע סירוס חתול?

סירוס של חתולים זכרים יכול להתבצע בגיל דומה לעיקור. זאת אומרת, בדרך כלל בין 4 ל-6 חודשים.

סירוס חתולים זכרים, לפני שהם מגיעים לבגרות מינית, יכול לסייע בכמה דברים.

למשל,  במניעת התנהגויות לא רצויות כגון ריסוס שתן לצורך סימון טריטוריה, מעורבות בקרבות חתולים ושיטוטים לצורך מציאת חתולת מיוחמות.

בנוסף, ההליך ידוע כמונע סרטן באשכים, מה שהופך אותו לאופציה הגיונית גם מבחינת שמירה על הבריאות הכללית (ולכן מועיל לרווחתו של החתול).

עיקור, סירוס ומניעת התרבות 

עיקור וסירוס חתולים נחשב כיום כבעל תפקיד חשוב בבלימת התפוצצות האוכלוסין המשתוללת של חתולי רחוב בכל הארץ.

רבייה בלתי מבוקרת גורמת לכך שאינספור גורי חתולים נולדים ללא טיפול ומחסה נאותים, מה שמוביל לעלייה במספר בעלי החיים הנטושים או המוזנחים.

האוכלוסייה הגדלה גם מטילה עומס עצום על מקלטים לבעלי חיים ועל עמותות, שרבים מהם כבר כורעים תחת העומס של טיפול בכל בעלי החיים הנזקקים.

על ידי עיקור וסירוס, אנו יכולים כולנו לקחת חלק בהפחתה משמעותית של מספר גורי החתולים שנולדים לתנאים לא טובים. כך ניתן לספק עתיד טוב יותר לחברינו החתולים.

יתרונות העיקור והסירוס שכדאי להכיר 

מלבד להשגת שליטה מבוקרת באוכלוסיית החתולים, עיקור וסירוס מציעים שפע של יתרונות לחתולי המחמד.

עבור חתולות, עיקור מקטין את הסיכון למצבים רפואיים מסוימים, בחלקם מציקים ובחלקם מסוכנים.

זה גם מונע את הלחץ ואי הנוחות ומצבי הרוח הקשורים לייחומים חוזרים ונשנים.

סירוס חתולים זכרים, כאמור מונע סרטן אשכים ומפחית את הסבירות לסימון טריטוריאלי לא רצוי, התנהגות תוקפנית והתנהגות לא צפויה בבית או בחצר.

ככלל, הליכים אלה מקדמים חיים בריאים ומאושרים יותר עבור חיות המחמד האהובות שלנו. 

רוצים להתייעץ באופן פרטני לגבי עיקור חתולה או סירוס חתול? מרפאת וט הנשיא, מרפאה מנוסה, אמינה, עם צוות של וטרינרים ואחיות וטרינריות עתירי ניסיון וגישה נעימה והמון אהבה לחיות מחמד.

צילומי רנטגן משמשים ככלי אבחון רב ערך והם נפוצים מאוד ברפואה וטרינרית.

הם מאפשרים להעריך את מצב העצמות והאיברים הפנימיים בחתולים וכלבים בצורה לא פולשנית והם מספקים מידע חיוני המסייע באבחון מצבים רפואיים שונים, על מנת שניתן יהיה ליישם טיפולים מתאימים.

צילומי רנטגן ידועים כהליכים בטוחים ולא פולשניים. עבורכם, בעלי חיות מחמד, נסביר הפעם על הסיבות לביצוע צילומים וכן מה מייחד את ההליך, לעומת צילומי רנטגן לבני אדם.

מהו צילום רנטגן? 

צילום רנטגן (רדיוגרפיה), הוא טכניקת הדמיה רפואית המשתמשת בכמות קטנה של קרינה, בכדי להפיק תמונות מפורטות של פנים הגוף ובפרט רקמות קשות.

מכונת הרנטגן פולטת גלי רנטגן, העוברים בגוף ונספגים באופן שונה ברקמות שונות, ויוצרים תמונה בגווני אפור.

מבנים צפופים ודחוסים כמו עצמות נראים לבנים יותר בעוד רקמות ואיברים רכים יותר מופיעים כגוונים שונים של אפור.

ישנם סוגים שונים של מכשירי רנטגן, בעבר היה שימוש נפוץ ברנטגן שאחרי הצילום יש צורך בפיתוח ידני של התמונות, כיום נפוצים יותר מכשירי פיתוח דיגיטליים

מתי ווטרינר בדרך כלל ימליץ לבצע צילומי רנטגן לחתולים וכלבים

צילומי רנטגן משמשים לעיתים קרובות במקרים הללו:

  1. חשד לשברים בעצמות - צילומי רנטגן משמשים להערכה ואבחון של שברים בעצמות אצל חתולים וכלבים. הצילום מספק מידע מפורט ומדויק, על הסוג והחומרה של השבר. זהו כלי שמסייע רבות לווטרינרים לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר.
  2. אבחון סיבות של בעיות נשימה - צילומי רנטגן יכולים לסייע במקרים שונים של פגיעה או מחלה במערכת הנשימה. צילומים משמשים כלי עזר לזיהוי דלקת ריאות, גידולי ריאות, שאיפת גופים זרים. זה מקל על אבחנות מדויקות ומתן טיפולים נכונים, כמה שיותר מהר. 
  3. דלקות ומחלות כרוניות במפרקים - צילומי רנטגן נחוצים גם לאבחון דלקת פרקים ומצבים כרוניים במפרקים בחיות מחמד. כך ניתן לראות את מידת הנזק למפרקים, בכדי לתת טיפול מתאים, שיקום והקלת כאב. 
  4. מחלות ופגיעות פנימיות - צילומי רנטגן יכולים לעזור גם באבחון והערכת חומרתם של  בעיות פנימיות מסוימות אצל חתולים וכלבים. למשל, זיהוי אבנים בדרכי השתן, חסימות במערכת העיכול ועוד. 

היבטים ייחודיים בצילומי רנטגן לכלבים וחתולים

ביצוע צילומי רנטגן לחיות מחמד שונה ומאתגר במובנים שונים, יותר מאשר בקרב בני אדם. בניגוד לבני אדם שיכולים להבין ולשתף פעולה בתהליך, לא ניתן להורות לחיות מחמד באופן מילולי להישאר במקום. 

חיות מחמד עלולות לזוז במהלך צילום הרנטגן, מה שמוביל לתמונות מטושטשות שפוגעות ביכולת האבחון. וטרינרים מיומנים יודעים בזהירות למקם ולרסן את בעל החיים כדי שלא יזוז.

 במקרים מסוימים, יש צורך בטשטוש בעל החיים לצורך צילום הרנטגן. כאשר יש צורך בצילום מאוד מדוייק ועדין או כאשר אופי בעל החיים אינו מאפשר צילום ללא טשטוש. 

כדאי גם לדעת שוטרינרים נוקטים באמצעי הזהירות כדי להפחית כמה שאפשר את החשיפה לקרינה. 

מגדלים באהבה כלב או חתול? אבחון וטיפול מקצועי ובאווירה נעימה, במרפאת וט הנשיא. מבצעים במקום צילומי רנטגן לחתולים וכלבים, בציוד החדשני ביותר ותוך שימוש בחומרי טשטוש בטוחים לרווחת בעלי החיים.

דילוג לתוכן