ד"ר ירון מזון 01/29/23

לצערנו נגיעות בתולעי מעיים מאוד נפוצה בחתולים בארצנו, לכן יש צורך לטפל בהם בצורה היעילה ביותר. אם בעבר לא הייתה ברירה אלא לנסות לשכנע את החתולים לבלוע כדור נגד תולעים ולחזור על התהליך פעם נוספת תוך שבועיים, במטרה להשמיד גם את הביצים שבקעו והפכו לבוגרות, הרי שהיום ניתן ליהנות מטיפול רציף ועם הרבה פחות סטרס בעזרת אמפולות. כן, ממש ככה, אמפולות נגד תולעים לחתולים, שמטפטפים על העורף. החומר הפעיל חודר למחזור הדם וגורם להשמדת התולעים והביצים שלהן. מדובר על דרך יעילה ומהירה להיפטר מהתולעים, ללא שום צורך להלחיץ את החתול עם כדור או זריקה אצל הווטרינר.

אמפולות נגד תולעים לחתולים – הדרך האולטימטיבית להיפטר מתולעי מעיים

תולעי מעיים שטוחות מהוות את אחד הפרזיטים הנפוצים ביותר אצל חתולים. מדובר על תולעים ארוכות ושטוחות, המתמקמות במעיים של החתול ומתחילות להתרבות. גופן של התולעים מורכב מאיברי יניקה ומקרסים זעירים, המשמשים להיצמדות למעי. לכן מדובר על פרזיט מציק במיוחד, שמשפיע על איכות החיים של החתול וגורם לו לכאבי בטן ולתחושת גרד ואי נוחות.

כחלק ממחזור החיים של התולעת השטוחה, ביצי התולעים משתחררות בצואה בצורת שק ביצים עם יכולת תנועה הנקרא פרוגלוטיד. לעיתים ממש ניתן לראות אותן בסביבת השינה של החתול או סביב פי הטבעת של החתול, שק הביצים נראה כמו גרגרי שומשום או אורז לבנים. הביצים אמורות להיאכל על ידי פונדקאי ביניים- פרעוש! הזחל של הפרעוש אוכל את ביצי התולעת, התולעת מתבגרת יחד עם הפרעוש וכשחתול אוכל פרעוש עם תולעת צעירה בתוכו הוא נדבק וכך מושלם מחזור החיים של התולעת. לכן חשוב לטפל באופן קבוע בפרעושים ובתולעים, על מנת להימנע מאי הנוחות. חשוב לטפל בבעיה בהקדם האפשרי, במטרה לשמור על ההיגיינה ולהימנע ממצב שבו חיות מחמד אחרות נדבקות בתולעים.

אגב גם אנשים עלולים להדבק בתולעים שטוחות ולכן מומלץ וחשוב לטפל בצורה יסודית ורציפה.

אמפולות נגד תולעים לחתולים – מי זקוק לכך?

כל חתול שסובל מתולעים יסבול מתחושת גרד ואי נעימות בפי הטבעת. לכן ניתן לראות את החתול נושך או מלקק את פי הטבעת שלו או מנסה לגרור אותו על השטיח. כמו כן, אם החתול סובל מאובדן משקל למרות שהרגלי התזונה שלו לא השתנו, או שהפרווה שלו נראית פרועה וחסרת ברק, ישנו סיכוי כי הוא סובל מתולעים. במקרים מסוג זה כדאי להתייעץ עם הווטרינר, לגבי האמצעי היעיל ביותר בטיפול בחתול שלכם. אמפולות נגד תולעים מהוות את אחד הפתרונות הנוחים והיעילים ביותר, מאחר ולרוב הן משולבות עם חומר נגד פרעושים. אופציה נוספת היא לקבל זריקה נגד תולעים או לחילופין, להשתמש בכדורים נגד תולעים. מומלץ להשתמש באמפולות כטיפול מונע, על מנת להשמיד את התולעים הקיימות במעי החתול, גם במידה ואין לכך תסמינים חיצוניים. 

אנו במרפאת וט הנשיא נשמח לספק לכם אמפולות נגד תולעים לחתולים, על מנת לשמור על חיות המחמד שלכם. נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום, צרו קשר!