ד"ר ירון מזון 04/09/23

אנשים רבים מתעניינים לגבי הטסת בעלי חיים לחו"ל, מאחר ורבים שוקלים לבצע רילוקיישן או לעבור לגור במדינה אחרת.

רוב האנשים שמגדלים חיות מחמד מבינים כי מדובר על חלק מהמשפחה, לכן אין שום סיכוי להשאיר אותם מאחור.

אך מאחר ורוב המדינות דורשות אישורים ומסמכים שונים לצורך הכנסת בעלי החיים לתחומי המדינה, יש להבין מהן הדרישות של המדינה ולדעת כיצד לבצע אותן בצורה היעילה ביותר.

יש להכין את חיית המחמד לקראת הטיסה ולהיערך לכך מספר חודשים מראש.

הטסת בעלי חיים – מה כדאי לדעת בנושא?

מי שמעוניין להטיס את החיה שלו לאיחוד האירופי, חייב לדאוג שבעל החיים יהיה מחוסן לכלבת ומסומן בשבב אלקטרוני.

הדבר נכון גם לגבי חתולים, שהחוק בארץ אינו מחייב לחסן או לסמן אותם בשבב. החוק באיחוד האירופי קובע כי יש לבצע בדיקת דם לפחות חודש לאחר חיסון הכלבת, על מנת לוודא כי הגוף של בעל החיים התחיל לייצר נוגדנים.

חשוב לציין כי מדובר על בדיקת דם פשוטה. לאחר קבלת תוצאת בדיקה תקינה יש להמתין שלושה חודשים לפני העלייה למטוס.

בנוסף יש להגיע למרפאה הווטרינרית עשרה ימים לפני הטיסה, במטרה לבצע בדיקת רופא ולמלא את כל הטפסים הרלוונטיים בצורה ממוחשבת ואותם יש לאסוף חתומים מהוטרינר הרשותי.

כשאתם מגיעים לצורך מילוי הטפסים יש להביא עמכם אגרת כלבת בתוקף ופנקס חיסונים עדכני. לפני כן, יש לשלם אגרת ייצוא באתר של משרד החקלאות.

הטסת בעלי חיים

עוד דברים חשוב שתדעו לגבי הטסת בעלי חיים

הטסת כלב או חתול לארה"ב או לקנדה מצריכה מעט פחות בירוקרטיה. מדינות אלו דורשות כי בעל החיים יהיה מסומן בשבב אלקטרוני וכי חיסון הכלבת שלו יהיה בתוקף לפחות חודש לפני הנסיעה.

כמו כן, יש להגיע עם אגרת כלבת בתוקף ופנקס חיסונים למרפאה עשרה ימים לפני הטיסה לצורך בדיקת רופא ומילוי טפסים אלקטרוני.

עם זאת אם תרצו לחזור עם בעל החיים ארצה, הכניסה למדינת ישראל מחייבת בדיקת נוגדני כלבת, ולכן כדאי לבצע בדיקת נוגדני כלבת לפני הנסיעה.

מלבד זאת יש לזכור כי הטיסה עצמה עלולה להיות מלחיצה במיוחד עבור בעל החיים, לכן חשוב לבחור בחברת תעופה שנחשבת לידידותית לחיות. חברות מסוג זה מאפשרות הטסה של חיות מחמד שונות ואף מספקות מנשאים חד פעמיים.

כדאי לזכור כי לכל חברת תעופה תעריפים משלה להטסת חיות מחמד, בהתאם למשקל של החיה. ברוב המקרים חיית מחמד ששוקלת יותר מ- 8 ק"ג תאלץ להישלח בתא המטען, ביחד עם שאר הכבודה, בעוד שחיות מחמד מתחת ל- 8 ק"ג יכולות לטוס איתכם בתא הנוסעים.

אנו במרפאה הוטרינרית וט הנשיא נשמח לספק לכם את כל המידע הנדרש לגבי הטסת בעלי חיים. אנו נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום וכמובן לדאוג לחיות המחמד שלכם. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר!