ד"ר ירון מזון 09/03/23

חברינו הפרוותיים תופסים מקום מיוחד בחיינו, ורווחתם היא בעלת חשיבות עליונה. בין אם מדובר בבדיקה שגרתית, חיסונים או טיפול במחלה או פציעה, ביקור אצל וטרינר הוא היבט חשוב ומהווה חלק בלתי נפרד מבעלות אחראית על חיות מחמד. כדי להבטיח שהביקור אצל הווטרינר יהיה פרודוקטיבי ונטול מתח ככל האפשר, חשוב להיות מוכנים. להלן שיקולים מרכזיים שיש לזכור לפני שכף רגלנו דורכת אצל הווטרינר.

1. ארגנו את התיק הרפואי של חיית המחמד שלכם

בדיוק כמו שיש לנו היסטוריה רפואית, גם לחיות המחמד שלנו. לפני הפגישה הראשונה במרפאה מומלץ לאסוף את כל הרשומות הרפואיות הרלוונטיות, כולל היסטוריית חיסונים, מחלות עבר וכל טיפול מתמשך. מידע זה משמש כחומר עזר חשוב עבור הווטרינר בכדי להעריך את המצב הבריאותי של חיית המחמד שלכם ולקבל החלטות מושכלות.

2. רשמו את שאלותיכם וחששותיכם

לפעמים, כשמגיעים לווטרינר, קל לשכוח את השאלות שחשבתם עליהן. רשמו את השאלות שלכם מראש – בין אם מדובר בשינויים בהתנהגות, בשאלות תזונתיות או בכל דבר יוצא דופן שהבחנתם בו.

3. הביאו איתכם חפץ מוכר

חיות מחמד מוצאות לעתים קרובות נחמה בניחוחות וחפצים מוכרים. שקלו להביא איתם את השמיכה, הצעצוע או הפינוק האהובים עליהם כדי לספק נוחות בסביבה לא מוכרת. נגיעות קטנות אלה יכולות לגרום למרפאת הווטרינר להרגיש פחות זרה.

4. הכירו את שגרת חיית המחמד שלכם

הבנת שגרת היומיום של חיית המחמד שלכם יכולה לספק תובנות חשובות לווטרינר. היו מוכנים לשתף פרטים על התזונה שלהם (-מה הוא אוכל? כמה?), משטר הפעילות הגופנית וכל שינוי בהתנהגות. תמונה מקיפה של אורח החיים של חיית המחמד שלכם יכולה לסייע לווטרינר בהמלצות מותאמות אישית לרווחתה.

איך ניתן להרגיל חיות מחמד לביקור אצל וטרינר?

ביקור אצל הווטרינר יכול להיות לא קל עבור חיות מחמד, במיוחד אם הן לא רגילות לכך. חשוב לזכור כי להרגיל חיות מחמד לביקור אצל וטרינר הוא תהליך שדורש סבלנות, זמן ותמיכה מתאימה. מצורפים כמה טיפים שיכולים לסייע בתהליך הזה:

  • התחילו להכניס את החיה לתיק נשיאה/מנשא או לרכב מדי פעם, גם אם לא מתכננים לנסוע. כך תצברו אצלה חוויות חיוביות והיא תתרגל לרעשי הדרך והמנוע.
  • לכלבים מומלץ לבצע ביקורים ראשונים ללא טיפולים: הכניסו את החיה למרפאה בימים שבהם אין לה טיפולים או טיפולים קטנים כמו בדיקת משקל, מומלץ שביקורים אלו ילוו עם חטיפים וליטופים. זה יסייע לכך שהחיה תקשר את הביקורים אצל הוטרינר למשהו חיובי.
  • אל תשחררו את בעל החיים במרפאה- למרות שזה נשמע לנו קצת מוזר רצועה מספקת לכלב ביטחון וכלוב נשיאה הוא מקום שרוב החתולים מרגישים בו ביטחון, שחרור בעל החיים מהכלוב או מהרצועה עלולה לגרום לו לחרדה מיותרת מה גם שלעיתים יש בעלי חיים נוספים במרפאה ושחרורם עלול לגרום לריבים מיותרים.
  • אם יש לכם יותר מחיית מחמד אחת, נסו לקחת אותם לביקור בווטרינר במקביל. חוויית הביקור תהיה פחות מאיימת כאשר הן נמצאות יחד.
  • אחרי ובזמן כל ביקור אצל הווטרינר, פרגנו לחית מחמד באמצעות חיזוקים חיוביים.
  • תחשבו על חוויית הביקור כמשהו חיובי וכשהגעתם לווטרינר, חייכו, תחבקו ותפרגנו לחיית המחמד שלכם. ההתרגלות לאווירה חיובית תסייע להקל על החרדה שלה.

ביקור מתוכנן היטב אצל הווטרינר לא רק שהופך את החוויה לנעימה יותר עבורכם, אלא גם תורם לרווחתה של חיית המחמד שלכם. במרפאת וט הנשיא, עומדים לרשותכם וטרינרים מנוסים, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר