ד"ר ירון מזון 08/01/23

ניתוחים בחיות מחמד הם חלק חשוב ברפואה וטרינרית. אלה התערבויות הכרחיות במצבים שונים, שנודעו לשפר את הבריאות ולעיתים אף להציל את חיי חיית המחמד האהובה.

הליכים אלה כוללים מצד אחד ניתוחים שגרתיים ומצד שני ניתוחים מורכבים. בואו ונכיר יותר לעומק את הנושא של ניתוחים לחיות מחמד, הסיבות העיקריות לביצועם והגורמים שכדאי להביא בחשבון לפני בחירת מרפאה וטרינרית באזורכם. 

האם ניתוחים בחיות מחמד נפוצים מאוד?

ככלל, ניתוחים בקרב חיות מחמד נחשבים לנפוצים למדי. בין אם מדובר בעיקור או סירוס שגרתי ובין אם ניתוחים מורכבים יותר, המטרה היא לטיפול במצבים רפואיים, להפחית כאבים או למנוע מצוקות ובעיות בריאותיות בעתיד.

חיות מחמד רבות עוברות ניתוח בשלב זה או אחר בחייהן, והרפואה המתקדמת אכן מציעה מגוון פתרונות איכותיים.

סיבות עיקריות לביצוע ניתוחים בחיות מחמד

סיבה מרכזית לביצוע ניתוחים היא למנוע רבייה לא מבוקרת. אנו מדברים כמובן על ניתוחי עיקור או סירוס.

המטרה היא לא רק למנוע רבייה מוגזמת אלא גם יתרונות בריאותיים, כגון הפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, מניעת בעיות התנהגות והפחתת אגרסיביות. 

כמו כן נהוג לבצע ניתוחים לצורך הסרת גידולים. כלבים וחתולים עלולים לפתח גידולים שפירים או ממאירים הדורשים התערבות כירורגית.

ניתוחים להסרת גידולים חיוניים לאבחון נוסף וכן לטיפול בגידולים סרטניים, כמו גם הארכת תחולת החיים.

בנוסף ניתוחי בטן גם הם נפוצים. למשל לשחרור חסימות במערכת העיכול, הסרת אבנים בשלפוחית השתן, ניתוחי טחול או כבד, ועוד. 

בוחרים מרפאה עם ציוד מתקדם וניסיון רב בניתוחי חיות מחמד 

בחירת מרפאה וטרינרית בעלת ניסיון רב בביצוע ניתוחים לחיות מחמד היא בעלת חשיבות רבה.

הדרך להשיג את הטיפול הטוב ביותר, עם שילוב של מקצועיות ומכשור רפואי ומערכות הרדמה עדכניות.

שימו דגש על כך שבמרפאה שאתם בוחרים יהיו:

  1. חדר ניתוח סטרילי, שמהווה סביבה סטרילית למניעת זיהומים לאחר הניתוח. במרפאות מתקדמות יש חדר ניתוח ייעודי שבו מקפידים על נהלי סטריליזציה (חיטוי) קפדניים, המפחיתים את הסיכון לסיבוכים ותורמים להחלמה מהירה יותר.
  2. מכשירי הרדמה מתקדמים, שכן בטיחות ההרדמה היא מרכיב מהותי במהלך ניתוחים. מרפאות המצוידות בחומרי הרדמה וניטור מודרניים מבטיחות שחיות מחמד נמצאות תחת הטיפול הטוב ביותר האפשרי תוך הפחתת סיכונים במהלך הניתוח.
  3. מכשירי ניטור מתקדמים מאפשרים לוטרינרים לעקוב מקרוב אחר הסימנים החיוניים של חיית המחמד לאורך כל ההליך וגם לאחריו. כך מבטיחים שכל בעיה תטופל במהירות ומצבה של חיית המחמד יישאר יציב בזמן טיפול.
  4. כמובן הקפידו על הגורם האנושי, בחירת וטרינרים מיומנים ומנוסים. מומחיות בביצוע הליכים כירורגיים שונים וניהול סיבוכים מפחיתים סיכונים ומעלה את סיכויי ההצלחה. 

תמיד לרשותכם, מרפאת וט הנשיא – מקצועיות, ניסיון בכל סוגי הטיפולים, מגוון שירותי חירום וניתוחים וכן התייעצות עם וטרינריים מובילים, לפי הצורך.