ד"ר ירון מזון 03/02/23

אין כמו להתעורר בבוקר ולגלות כי החתול החדש שאימצתם מגרגר לידכם, או לחילופין, להירדם כשגוש הפרווה מחמם לכם את כפות הרגליים.

מדובר על חיית מחמד שאינה דורשת יותר מידי התעסקות, מאחר ואין צורך לטייל עם החתול ואין בעיה להשאיר אותו לבד בבית.

עם זאת, חשוב לזכור כי על מנת לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית של החתול, יש צורך להקפיד על שגרת טיפולים נכונה.

אז איך לטפל בגור חתולים?

חשוב לשחק עם החתול, במשחקים שהוא אוהב כגון משחק בחכות , בלייזר, רדיפה אחרי כדורים או עכברי משחק.

המשחק מועיל גם לשמירה על המשקל וגם לבריאות הנפשית של החתול שזקוק למלא את הצורך שלו בציד שאינו מתמלא כאשר הוא רק בתוך הבית.

כמו כן, כמובן שחשוב להקפיד על תזונה איכותית לחתול, מאחר ומזון שאינו מספיק איכותי עלול להזיק למצבו הגופני ולפרווה שלו.

כמו כן, חתולים בעלי פרווה ארוכה מצריכים הברשה וטיפוח של הפרווה, על מנת למנוע היווצרות של רסטות וקשרים.

בנוסף, יש צורך לבקר אצל הווטרינר, על מנת לוודא כי החתול בריא וכמובן לספק לו את הטיפולים והחיסונים הנדרשים עבורו.

שגרת טיפולים נכונה לחתול – נעים להכיר!

כל מי שמאמץ חתול חדש חייב להכיר את הצרכים הייחודיים שלו. כל חתול זקוק לקערה עם מים נקיים ומזון איכותי, לצד מקום נוח ונעים לישון בו.

אומנם החתול מטייל בכל רחבי הבית, אך עדיין חשוב שיהיה לו מקום משלו, שבו הוא יוכל להרגיש מוגן ובטוח.

הדבר חיוני במיוחד בבתים עם חיות נוספות או ילדים, דבר שעלול להלחיץ את החתול החדש שלכם.

מעבר לכך, יש לדאוג לארגז חול וכמובן לנקות אותו על בסיס יומיומי, מאחר ואף חתול לא ירצה לעשות את צרכיו בארגז חול מלוכלך.

חשוב מאוד לא לשנות שום דבר שקשור לארגז החול אחרי שהתרגל אליו אם לא חייבים- לא את מיקומו, לא את סוג החול ולא את סוג הארגז מכיוון שהדבר יכול לגרום סטרס רב לחתול שיכול לגרום לדלקת בשתן ואף לחסימת שתן בזכרים.

במידה ויש בבית מספר חתולים , יש צורך לספק ארגזי חול לפחות כמספר החתולים ורצוי עוד אחד נוסף.

על הארגזים להיות מפוזרים במקומות שונים בבית ולא אחד ליד השני על מנת לא ליצור קרבות טריטוריה.

כמובן שחשוב להגיע לווטרינר על מנת לבצע בדיקה פיזית לחתול ולקבל טיפולים שונים כגון טיפול נגד פרעושים ותולעי מעיים.

מדובר על טיפול שיש לחזור עליו אחת לתקופה, על מנת למנוע מהחתול להידבק בפרעושים או בתולעי המעיים מחיות מחמד אחרות.

בנוסף לכך, יש לזכור כי החתול, בדיוק כמו בני האדם, זקוק לחיסונים, על מנת למנוע ממנו לחלות במחלות שונות. לכן חשוב להקפיד על ביצוע החיסונים בזמן ולא לזלזל בכך.

איך לטפל בגור חתולים?

החשיבות של שגרת טיפולים נכונה לחתולים

כל גור חתולים חייב לעבור חיסון מרובע החל מגיל 6 - 8 שבועות, שנועד להגן עליו מפני 4 מחלות נפוצות. יש לחזור על החיסון פעמיים נוספות בהפרש של 4 שבועות, על מנת לוודא הגעה לחסינות מקסימלית.

כמו כן, ניתן לחסן את החתול נגד כלבת, דבר הכרחי במיוחד עבור חתולים שמסתובבים חופשי בחוץ. יש לחזור על שני החיסונים האלו אחת לשנה, על מנת להגן על החתול ועל בני הבית.

חשוב לזכור כי החל מגיל חצי שנה מומלץ לעקר או לסרס את החתול, על מנת למנוע ממנו להתרבות.

מדובר על פעולה חשובה וחיונית, שיכולה לשפר משמעותית את איכות החיים שלו ושל הבעלים מכיוון שחתולים זכרים שאינם מסורסים נוטים לסמן שתן ברחבי הבית וחתולות לא מעוקרות, מתייחמות לעיתים קרובות ויכולות לילל ללא הפסקה למשך תקופת הייחום.

אנו במרפאת וט הנשיא - מרפאה וטרינרית בחיפה, נשמח לסייע ולייעץ לכם איך לטפל בגור חתולים ולתת לכם מידע לגבי שגרת טיפולים נכונה לחתולים. אנו נשמח לספק לכם שירות אדיב, מקצועי ואיכותי, לצד יחס אישי והקפדה על שימוש בציוד מתקדם וחדשני. לקבלת פרטים נוספים ולתיאום תור, צרו קשר!

קראו גם על: